ترفندهای سئو برای افزایش بازدید

ترفندهای طلایی برای افزایش بازدید سایت در سال 2024 بلاگ کلیک اول

برای اینکه بتوانید سئو وبسایت خود را بهبود دهید، باید به طور مداوم آن را آنالیز کنید. تولید رپورتاژ آگهی، تبادل تبلیغ، و… که جزو روش‌های لینک سازی خارجی هستند هم نوعی تبلیغات برای افزایش ترافیک سایت محسوب می‌شوند. برای بازدید و تحلیل مداوم سایت خود و روند افزایش ترافیک می‌توانید از ابزارهای سئو کمک بگیرید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف و قوت روش‌هایی که برای بالا بردن میزان بازدید درنظر گرفته‌اید را آنالیز کنید. شما باید روند پیشرفت استراتژی‌های افزایش ترافیک و همچنین میزان بازخورد آنها را تحلیل و بررسی کنید.

وقتی از یک تولیدکننده کد QR پویا استفاده می‌کنید، کد QR شما ثابت می‌ماند و حتی اگر آدرس وب شما بعداً تغییر کند، همچنان قابل دسترس است. این چیزی است که شما در یک کمپین ترافیک دیجیتال هفته‌ها را صرف کشف‌کردن آن می‌کنید. از سوی دیگر، بک‌لینک‌ها می‌توانند حجم قابل‌توجهی از ترافیک ارجاعی را ایجاد کنند. اگر در یک وب‌سایت خبری معروف به شما اشاره شود، می‌توانید انتظار ترافیک ارجاعی بالایی را داشته باشید. همچنین اگر در مقاله‌ای معتبر که به دلیل کلیدواژه‌های پرجستجو و داشتن جریان ترافیکی ثابت رتبه خوبی دارد از شما نام برده شود (یا بهتان لینک داده شود)، می‌توانید چنین ترافیکی را تجربه کنید.

نمونه ای از دریافت ترافیک رایگان سایت‌های آگهی رایگان، تبادل لینک محدود، شبکه‌های اجتماعی و… هستند. شما می‌توانید با انتخاب درست پلتفرم یا شبکه اجتماعی و اینفلوئنسرهای محبوب و مرتبط با حیطه فعالیت سایت خود، از آنها بخواهید برند، محصولات، خدمات، رویدادها و… را به فالوئرهای خود معرفی کنند. به این ترتیب حتی اگر بودجه کافی برای استخدام متخصص سئو حرفه‌ای و درجه یک هم نداشته باشید، می‌توانید از روش‌های سئو سایت‌های رقیب که توسط کارشناسان حرفه‌ای سئو طراحی می‌شوند، الگو بگیرید. فعالیت در پلتفرم‌هایی که مخاطبین سایت شما حضور فعالی دارند مثل شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به تعامل بهتر شما و آشنایی با نظرات و سلایق آنها کمک کند. برای افزایش تعامل با مخاطب باید سلیقه و نیازهای او را بشناسید، رفتار مخاطب هدف را تحلیل کنید و محتوایی متناسب با نیاز او تولید کنید. برای استفاده از روش اسکیما مارک آپ و ریچ اسنیپت برای بالا بردن ترافیک سایت می‌توانید از افزونه ایرانی آکادمی سئو سفینه، فول اسکیما ریچ اسنیپت کمک بگیرید.

پس اگر پستی در لینکدین یا توییتر منتشر می‌کنید، حواستان به لیست هشتگ‌های مرتبط هم باشد. هرکدام از H2های مقاله تاپیک می‌تواند موضوع اصلی مقاله‌های کلاستر باشد. در این مثال، سرتیترهایی مثل «هزینه تبلیغات در گوگل ادز»، «ساخت کمپین در گوگل ادز»، «روش‌های بهینه‌سازی در گوگل ادز» و… می‌توانند موضوعات خوبی برای مقاله‌های کلاستر باشند. به‌علاوه چنین محتواهایی اغلب لینک‌های خارجی متعددی دریافت می‌کنند؛ که روی بازدید سایت تاثیر مثبت می‌گذارد. پیشنهادات محتوایی، که گاهی اوقات به عنوان آهنربای سرنخ از آن یاد می‌شود، روشی است که از طریق آن می‌توان از محتوا برای هدایت ترافیک به سایت و ایجاد لید استفاده کرد.

هنگامی که مدل به درستی انجام شود، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در سایت شما بچرخند و وارد صفحات مرتبط شوند و ترافیک همه صفحات در خوشه موضوعی شما افزایش پیدا کند. در عصر دیجیتال امروز داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کار آنلاین موفق، ضروری و واجب است. با این حال فقط این که یک وب سایت داشته باشیم کافی نیست و به تنهایی کمک خاصی به ما نمی کند. شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما به راحتی قابل دسترس همه قرار بگیرد، یا زمانی که مشتریان تصادفاً به دنبال محصول خاصی می گردند، پیش از بقیه سایت ها با وب سایت شما مواجه شوند. همچنین توجه داشته باشید که برخی افراد به‌جای استفاده از کلمات کلیدی در انکرتکست از کلمات بی‌ربط استفاده می‌کنند. این تکنیک سئو می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش ترافیک سایت داشته باشد، زیرا کاربران معمولاً به اولین نتیجه نمایش داده شده بیشتر اعتماد می‌کنند و احتمال کلیک بر روی آن بیشتر است.

فرقی نمی کند سایت شما چه موضوعی داشته باشد، مهم این است که اطلاعات تماس بازدیدکنندگان تان را دریافت کنید. بهترین راه هم این است که از آن ها بخواهید در خبرنامه ایمیلی سایت شما عضو شوند. مطمئن باشید کاربرانی که در خبرنامه ایمیلی سایت شما عضو می شوند به سایت و محتوای شما علاقه مند هستند و ناخودآگاه در خبرنامه ایمیلی شما عضو نمی شوند. همین هم باعث می شود بازدیدکنندگان همیشگی و وفاداری را بتوانید به دست بیاورید. با راه اندازی سیستم همکاری در فروش در سایت خود می توانید ترافیک سایت تان را به صورت کاملا رایگان چندین برابر کنید.

هرچه بازدید کننده سایت شما بیشتر باشد، بالا بردن سایت در گوگل نیز برای شما راحتتر اتفاق خواهد افتاد. لینک‌های خراب می‌توانند به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو آسیب بزنند. ابزارهایی مانند Screaming Frog می‌توانند به شما در پیدا کردن و تعمیر لینک‌های خراب کمک کنند. کلمات کلیدی بلند رقابت کمتری دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید. این کلمات معمولاً شامل جزئیات بیشتری هستند و مخاطبان هدفمندتری را جذب می‌کنند.

تمامی مقالات شرکت نتمارکو با عشق، خلاقیت و با بهره از به روز ترین مطالب جهان، توسط تیم نویسندگان ما نوشته شده است. ممنون می شویم نظرتان را در مورد این مقاله در قسمت نظرات ثبت بفرمایید. با بیش از ۱۰/۳ هزار عضو در این گروه، CultiVitae برای دنبال‌کنندگان خود ارزش‌آفرینی می‌کند و در عین حال به تبلیغ محصولات خود نیز می‌پردازد. ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید. صفحات هدف در جایگاه های مختلف اهداف متفاوتی دارند و به آن صفحات فرود نیز می‌گویند.

این ترکیب جالب از پیکسل‌ها می‌تواند ترافیک را از هر نقطه‌ای به وب‌سایت شما هدایت کند. جستجوی صوتی یکی از زمینه‌های مهمی است که می‌توانید در آن رتبه بالایی به‌دست بیاورید. در واقع، بر اساس داده‌های eMarketer، جستجوی صوتی تا انتهای سال ۲۰۲۱ تا ۹/۷% افزایش پیدا کرده بود. تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید. اگر یک فروشگاه، مغازه یا کسب‌وکار فیزیکی دارید، حتما این کار را انجام دهید.

مثلا باید از هشتگ‌های مرتبط با محصول و یا مقاله‌ی موجود در سایت استفاده کنید.و بدانید که در صورت استفاده از کلمات بی ربط وهمچنین افراط، سایت از نظر سئو با آسیب جدی روبه رو میشود. یکی از مزایایی استفاده از این روش عدم نیاز به تجهیزات خاص در مقایسه با ویدیوهاست.شما با موبایل خودتان هم می‌توانید یک فایل صوتی باکیفیت تولید کرده و در سایت خودتان منتشر کنید. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی متشکل از طراحان، برنامه نویسان وب و کارشناسان بازاریابی دیجیتال هستیم. با استفاده از جدیدترین راه حل های مبتنی بر وب و جدیدترین تکنولوژی ها و ترندهای روز فناوری، به رونق کسب و کار شما کمک می کنیم. البته این مقاله بدرد هر کسی که بخواهد از طریق محتوا مارکتینگ کند می خورد. اما آیا تمامی محتواهای سایت نیاز به بروزرسانی دارند؟ قطعا خیر؛ برای اینکه محتوای کاندید برای بروزرسانی را پیدا کنید، کافیست به سرچ کنسول سایتتان مراجعه کنید.

محتوای متنی که در بلاگ سایت قرار داده‌اید را به پادکست تبدیل و در همان صفحه درج کنید؛ این کار اعتبار صفحه را نزد گوگل بیشتر می‌کند و رتبه سایت را بهبود می‌بخشد. کار دیگری که امکان انجام آن را دارید این است که محتوای تخصصی ضبط کرده و آن را در پلتفرم‌هایی مانند Castbox منتشر کنید و کاربر را به سایت خود ارجاع دهید. ایجاد محتوای باکیفیت و آموزنده یکی از موثرترین راه ها برای بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو است. یادتان باشد که هیچ مخاطبی به محتوای ضعیف، سئو نشده اعتماد نمی کند. پس اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به خوبی نوشته شده و جذاب باشد و برای مخاطب هدف شما ارزش قائل شود.

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید. برای تبلیغات پولی مستقیم می‌توانید از تبلیغات کلیکی PPC (Pay Per Click)، تبلیغات نمایشی PPI (Pay Per Impression)، تبلیغات مدت‌دار و… استفاده کنید. انتشار پست ها یا استوری‌های حاوی لینک سایت، کد تخفیف، هدیه و… روش‌های جذابی برای بهره‌گیری از اینفلوئنسرها هستند. در انتخاب سایت‌های معتبر برای لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک حتما به فاکتورهایی مثل اعتبار دامنه سایت، تعداد لینک‌ها، سن دامنه، اسپم نبودن و… دقت کنید.

امروزه گوگل با به کارگیری الگوریتم های مختلف به راحتی می تواند تا حدودی محتوا تصویری را شناسایی کند. Alt تصاویر در واقع برچسبی است که برای درک بهتر تصاویر روی آنها گذاشته می شود. برچسب تصاویر باید با موضوع آن عکس مرتبط بوده و شامل کلمات کلیدی باشد. یکی از عواملی که می‌تواند بر افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، نرخ پرش است. اگر کاربران به سرعت از سایت شما خارج شوند، ممکن است موتورهای جستجو تصور کنند که محتوای سایت شما کیفیت مناسبی ندارد. همچنین، URL باید به‌گونه‌ای باشد که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی متوجه شوند که صفحه درباره چه موضوعی است.

یکی از جدیدترین روش‌های تولید ترافیک برای سایت و جذب و درگیری مخاطب با شما و سایتتان استفاده از رویدادهای آنلاین همچون وبینار و یا لایو در شبکه‌های اجتماعی است. سعی کنید ویدیوهایی آموزشی و آموزنده تولید کرده و درون سایت خود و شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های انتشار دهنده ویدیو قرار دهید. هنگامی که کلمات کلیدی خود را اضافه کردید، با رچ راجع به کلمه کلیدی مدنظرتان PAA مربوطه را چک کنید و از این سوال ها در متن خود استفاده کنید. آخرین تکنیک برای بهینه سازی محتوا برای RankBrain آزمایش و اندازه گیری نتایج با استفاده از ابزارهای Google Search Console، Google Search Console است. RankBrain به طور مداوم در حال رشد و یادگیری است بنابراین باید عملکرد خود را پیگیری کنید و در صورت نیاز تغییرات را انجام دهید. در واقع، مطالعه Backlinko روی 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که میانگین تعداد کلمات در صفحه اول نتایج گوگل 1447 کلمه است.

پس سعی کنید در این قسمت از جذاب‌ترین محتوا استفاده کنید تا کاربر برای رسیدن به محتوای مورد نظر جذب سایت شما شود. تجربه کاربری (UX) به درک کاربر و کیفیت تجربه او از لحظه ورود به سایت تا لحظه خروج از سایت گفته می شود. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. محتوای باکیفیت و جذاب با CTA خلاقانه روش بسیار خوبی برای ترغیب مخاطب به عضویت در خبرنامه یا دراختیار گذاشتن ایمیل است. کاربران اینترنتی به محتوای تصویری مثل عکس و ویدیو علاقه زیادی دارند. خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند به جای محتوای متنی آموزشی، از طریق تماشای ویدیو چیزی را یاد بگیرند.

هرچقدر از سایت‌های معتبرتری لینک بگیرید، شانس بیشتری دارید که در رتبه‌بندی گوگل بالاتر بروید و ترافیک بیشتری دریافت کنید. حالا اگر مقاله شما با موضوع «گوشی‌های میان رده سامسونگ» یا «خرید گوشی سامسونگ پرچم‌دار» نوشته شده باشد چطور؟ مشخص است که اگر کاربر چنین عبارت‌هایی را سرچ کند، مسلماً دنبال خرید گوشی است. براساس گزارش سایت backlinko، محتواهای طولانی ۷۷.۲ درصد لینک‌های بیشتری دریافت می‌کنند؛ همچنین شانس بیشتری هم در رتبه گرفتن دارند. شاخص نرخ کلیک تعداد افرادی را اندازه می‌گیرد که روی پست شما کلیک کرده‌اند و آن را با تعداد افرادی که لینک پست شما را مشاهده کرده‌اند (به عنوان مثال در صفحه لندینگ، ایمیل یا تبلیغات) مقایسه می‌کند. بهینه‌سازی تاریخی فرآیندی است که برای به‌روزرسانی محتوای قدیمی و ایجاد ترافیک و لید بیشتر استفاده می‌شود. اگر شما هم این کار را انجام می‌دهید، اکثر بازدیدهای ماهانه و لیدهای شما از پست‌های قدیمی‌تر خواهد بود.

علاوه براین می توانید دوره رایگان سئو در 29 دقیقه را بگذرانید که به سوالات شما پاسخ می دهد. یکی از مزایای اصلی سئو این است که رابط کاربری وب سایت شما را بهبود می بخشد. رابط کاربری شامل تمام اجزای درونی سایت شماست که بازدیدکننده مستقیما با آن سروکار دارد. با بهینه سازی ساختار، محتوا و طراحی وب سایت خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربران سایت شما را به راحتی می یابند و آنچه را که به دنبالش هستند بلافاصله می بینند و از آن استفاده میکنند. در حوزۀ سئوی داخلی، مهم‌ترین نکته تولید محتوای باکیفیت به‌جای محتوایی است که صرفاً کمیت بالایی دارد. علاوه‌بر‌این، وجود جنبه‌های فنی همچون سرعت و کارایی سایت، استفاده از کلمات کلیدی و لینک‌های داخلی اهمیت دارد.

برای مثال در یک سایت فروشگاهی، سبد خرید و پروفایل کاربری قسمتهای پربازدید توسط کاربران هستند. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا کاربران برای رسیدن به این قسمت ها مسیر کمتری پیش رو داشته باشند. علاوه بر برچسب گذاری تصاویر، کم کردن حجم تصاویر نیز در سئو وبسایت بسیار مورد اهمیت است. اگر تصاویر سایت شما حجم زیادی داشته باشند، سرعت لود سایت به شدت کاهش پیدا کرده و همین مسئله کاربر را خسته می کند. در مطلب " بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر " ابزارهای کاربردی برای کاهش حجم تصاویر را معرفی کرده ایم. با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایل برای مرور اینترنت، بهینه‌سازی سایت برای موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد.

در این راستا، تولید محتوای سئو شده که به نیازهای کاربران پاسخ دهد، اهمیت بسیاری دارد. محتوای باکیفیت باید شامل کلمات کلیدی هدفمند باشد، اما این کلمات باید به صورت طبیعی و بدون افراط در متن گنجانده شوند. از طرفی، محتوای شما باید به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ دهد و ارزشی به آن ها اضافه کند. در این مقاله به بررسی ترفندهای افزایش بازدید سایت می پردازیم و روش های کاربردی برای جذب ترافیک بیشتر به سایت ها را معرفی می کنیم. هدف این مقاله، ارائه راهنمایی های عملی برای صاحبان کسب و کارها در جهت افزایش بازدید سایت و بهبود نتایج بازاریابی دیجیتال است. اسکیما نوعی زبان نشانه گذاری است که به موتورهای جستجو برای درک بهتر صفحات کمک می کند.

اینگونه گوگل تصور می کند هدف کاربر از سرچ این کلمه کلیدی، سایت شما است. بنابراین می توان گفت اولویت گوگل نمایش سایت هایی است که از کلمه کلیدی در نام دامنه استفاده می کنند. درواقع انتخاب نام دامنه مرتبط با کسب و کارتان باعث بالا بردن رتبه سایت در سرچ گوگل می شود. داشتن یک برنامه منظم برای تولید محتوا می‌تواند به افزایش سئو سایت کمک کند. باید به طور مداوم محتوای جدید و ارزشمند تولید کنید تا موتورهای جستجو سایت شما را به عنوان یک منبع معتبر شناسایی کنند. بررسی سایت‌های رقبای موفق به شما این امکان را می‌دهد که بهترین استراتژی‌ها را برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شناسایی کنید.

نوشتن محتواهای تخصصی و طولانی‌تر با روش خوشه‌ای (Pillar Cluster) باعث افزایش اعتبار نوشته‌های شما می‌شود. شما می‌توانید یک صفحه اصلی (Pillar) ایجاد کنید که یک پست وبلاگ طولانی است که به طور گسترده تمام جنبه‌های یک موضوع را پوشش می‌دهد. سپس، محتوای خوشه‌ای (Cluster) را بنویسید که کلمات کلیدی بلندی را هدف قرار می‌دهد که نشان می‌دهند یک موضوع را به طور کامل پوشش داده‌اید. این مقاله‌ها باعث افزایش حضور کاربر در سایت شما می‌شوند؛ در نتیجه از نظر گوگل سایت شما معتبر خواهد بود. افزایش بازدید سایت یا افزایش ترافیک مرتبط به حوزه کاری و هدف سایت مهم ترین کاری است که صاحبان وب سایت ها باید به آن اهمیت دهند.

یکی از راه های افزایش سئو سایت، ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول گوگل است. در واقع سایت مپ به گوگل اطلاع می دهد کدام صفحات سایت مهم هستند بنابراین آن ها را راحت تر پیدا می کند. افزودن نقشه سایت باعث افزایش سرعت ایندکس مطالب می شود و در نتیجه باعث افزایش سئو سایت می شود. در محتوای ثبت نقشه سایت در گوگل به طور کامل نحوه ی معرفی نقشه سایت به گوگل را کامل آموزش داده ایم. این متن به شما کمک می کند تا محتوا تصویر خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید. همچنین در صورتی که تصویر به هر دلیلی لود نشود، کاربر توسط متن alt موضوع آن را متوجه خواهد شد.

مثلا 70 درصد پورسانت برای بازاریابان خود در نظر بگیرید تا بیشتر ترغیب شوندو برای شما کار کنند. سایت های دیگری هم هستند که کتاب صوتی به اشتراک می گذارند که می توانید از آن ها هم برای اشتراک فایل های صوتی خود استفاده کنید. برای این کار باید کلمات و بهتر است بگویم عباراتی که سرچ بالایی دارند را شناسایی کنید و مقالات خود را در رابطه با آن ها بنویسید. Motoko Hunt رئیس کمپانی AJPR موافقت کرد و افزود که علایق، سلایق و ترجیحات مخاطبان شما می تواند سریع تر از آنچه فکر کنید، تغییر کند. هرچه سریعتر به این سؤالات در ایمیل های ارتباطی خود پاسخ دهید، میزان پاسخگویی شما بهتر خواهد بود.

داشتن یک وب‌سایت تنها شروع کار است؛ اما بدون بهره‌مندی از تکنیک‌های پیشرفته بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، احتمال اینکه مخاطبان هدف شما سایتتان را پیدا کنند، بسیار پایین است. اینجاست که سئو به عنوان یکی از اساسی‌ترین استراتژی‌ها برای جذب ترافیک ارگانیک و  بهبود جایگاه سایت در گوگل وارد عمل می‌شود. پیاده‌سازی Schema (و به طور کلی داده‌های ساختار یافته) لزوماً به خودی خود باعث افزایش بازدید وب‌سایت شما نمی‌شود؛ اما خزش و ایندکس صفحات شما را برای ربات‌های موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از اسکیما برای سئو این است که می‌تواند منجر به نمایش بهتر سایت در نتایج جستجو شود که نرخ کلیک را بهبود می‌بخشد. با من در مدیر وب همراه باشید تا به اهمیت سئو بپردازیم و یاد بگیریم که سئو چگونه می تواند به بهینه سازی وب سایتمان در موتور جستجو کمک کند و در نهایت باعث افزایش فروش ما شود. راه‌های زیادی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب حوزی کاری‌تان وجود دارد؛ شما می‌توانید از ابزارهای گوناگون برای بررسی معیارهای سرچ کلمات کلیدی و یافتن ایده‌‌های بیشتر استفاده کنید.

گوگل به سرعت سایت توجه ویژه‌ای دارد و وب‌سایت‌هایی که به کندی بارگذاری می‌شوند، ممکن است رتبه‌های پایین‌تری در نتایج جستجو بگیرند. بهینه‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی کدهای CSS و JavaScript، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)، و کاهش تعداد درخواست‌های HTTP می‌تواند به بهبود سرعت سایت شما کمک کند. علاوه بر تأثیر بر سئو، یک سایت سریع‌تر تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. تگ‌های هدینگ H1 تا H6 یکی از عوامل مهم در سازماندهی محتوای صفحات وب‌سایت هستند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا به راحتی ساختار متن را درک کنند. H1 معمولاً عنوان اصلی صفحه است و باید فقط یک بار در هر صفحه استفاده شود. سایر هدینگ‌ها مانند H2 و H3 نیز باید برای سازماندهی بخش‌های مختلف محتوا به کار روند.

کلید موفقیت در انتشار رپورتاژ آگهی، ارائه اطلاعات مفید و با‌ارزش به کاربر است؛ همچنین Guest Posting یا نوشتن در سایر پلتفرم‌ها به‌عنوان مهمان، یکی از بهترین روش‌های رپورتاژ نویسی محسوب می‌شود. از این طریق می‌توانید با ارائه اطلاعات مفید به کاربر، محصولات خود را در محتوا معرفی و کاربر را به سایت هدایت کنید؛ همچنین درج رپورتاژ در رسانه‌های معتبر منجر به افزایش رتبه سایتتان در گوگل می‌شود. راه‌اندازی وبلاگ و تولید محتوا مفید برای کاربر، یکی از موثرترین روشهای افزایش بازدید سایت است. یک محتوای خوب، بازدیدکننده را جذب و او را ترغیب‌به خرید یا انجام یک اقدام می‌کند. بازاریابی محتوا یکی از روش های قدرتمند برای جذب و نگه داشتن مخاطبان است.

بهینه‌سازی تصاویر و عکس‌های سایت یکی از بخش‌های مهم در سئو است که شامل دو جزء اصلی است یکی حجم و کیفیت تصاویر و دیگری استفاده از تگ alt یا متن جایگزین. اگر این بک‌لینک‌ها (مثل کلمات کلیدی) به‌صورت اسپم یا بیش از حد استفاده شوند، نه‌تنها تأثیری در بهترشدن رتبۀ سایت شما ندارند، بلکه تأثیر عکس روی آن می‌گذارند. توضیحات متا (Meta description)، توضیحات مختصر و واضحی هستند که زیر عنوان صفحه (Title tags) و URL قرار می‌گیرند. این توضیحات محتوای صفحه را خلاصه می‌کنند و به کاربران وب می‌گویند که چرا باید محتوای شما را به‌جای مطالب دیگران بخوانند. وجود لینک‌های داخلی (Internal Links) باعث می‌شود تا مخاطب در یک قسمت از سایت شما زندانی، یا به‌اصطلاح فریز نشود. همچنین، با استفاده از این لینک‌ها شناسایی سایت و فهرست‌بندی صفحات شما برای موتورهای جست‌وجو آسان‌تر می‌شود و رعایت همین نکته، به بالاتررفتن رتبۀ شما در بین سایت‌های دیگر کمک می‌کند.

از هشدار اسپویل بالا که بگذریم، به تکنیک‌هایی می‌رسیم که باعث جذاب‌تر شدن محتوای سایت شده و بازدیدکننده‌های بیشتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. یکی از نمونه‌های عالی این حیطه، CultiVitae است که در زمینه مربی‌گری کسب‌وکار فعالیت دارد. آنها یک گروه فیسبوکی دارند که امیلی، بنیان‌گذار مجموعه، در آن به سوالات مردم پاسخ می‌دهد و فرصت‌هایی را برای شبکه‌سازی فراهم می‌کند. پست‌ بلاگ را منتشر کنید و برای بهینه‌سازی محتوا از ابزارهای سئو استفاده کنید. بنابراین استفاده از این اشکال محتوای متنی، یک مقاله‌ی طولانی و همیشه سبز را به دنبال دارد که برای کاربر و گوگل همیشه جذاب است. این تست که در بازاریابی شهرت فراوانی دارد، دو نسخه را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

این کار نه تنها ارزش بالایی به محتوا می‌افزاید، بلکه به شما امکان می‌دهد لینک‌سازی طبیعی و بدون اسپم داشته باشید. با ایجاد یک تجربه کاربری عالی و افزایش بازخورد کاربر مانند نرخ کلیک، نرخ پرش، زمان ماندن کاربر در صفحه و بازدید از صفحات، RankBrian بهتر میتواند سایت را پردازش کند. شما می توانید با بهبود سرعت سایت، ناوبری، طراحی و سازگاری سایت با موبایل، باعث شوید کاربر بیشتر در سایت شما بماند و تعامل داشته باشد. همچنین باید عناوین متقاعد کننده، توضیحات متا و سرفصل هایی بنویسید که توجه کاربر را به خود جلب کند. خرید بازدید سایت معمولا از طریق پلتفرم های مختلف انجام می شود که تعداد مشخصی از کاربران را به سایت شما هدایت می کنند.

اولین معیار که به سایت شما کمک می کند تا در رتبه اول گوگل نمایش داده شود و سبب افزایش seo سایت می شود، تولید محتوا سئو شده و انتشار مداوم آن است. تا زمانی که در سایت خود محتوا یا محصول قرار نداده اید، از ایندکس شدن آن جلوگیری کنید. شما می توانید از طریق محتواهای مفید و کاربردی برای کاربران، احتمال بازدید سایت خود را افزایش دهید. بهبود نرخ تبدیل می تواند بدون افزایش بازدید به افزایش میزان فروش سایت کمک کند. حال نقش سئو در این فرآیند چیست؟ اگر شما محتوای با کیفیت تولید کنید، بک لینک های قدرتمند جذب کنید و به اعتبار سایت خود بیافزایید، شاهد بهبود سئوی سایت خواهید شد.

کافی است مثلاً از او بخواهید تا ۵ پارامتر اصلی برای مقایسه شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ را برایتان فهرست کند. حالا این پارامترها را در شرکت‌های مختلف بررسی کرده و آن‌ها را در قالب یک جدول مقایسه کنید. مزیت محتوای لیستی این است که کاربر در یک نگاه می‌تواند سرتیترهای آن را بررسی کند؛ سپس اگر محتوا موردپسندش بود، برگردد و با دقت نظر بیشتری مقاله شما را بخواند. برای تولید محتواهای تصویری می‌توانید از ابزارهای آنلاین مثل Canva کمک بگیرید. می‌توانید این محتواهای ویدئویی را در آپارات یا یوتیوب منتشر کنید؛ سپس همان ویدئو را در سایت هم مورد استفاده قرار دهید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری