فیلم سینمایی زیر نظر 2024-11-22
فیلم سینمایی زیر نظر کورش کبیری تماشا
رخشان بنیاعتماد از برجستهترین کارگردانان زن سینمای ایران است که به دلیل پرداختن به مسائل اجتماعی، بهویژه مشکلات طبقه فرودست، شناخته میشود. آثار او ترکیبی از سینمای مستند و داستانی است و بسیاری از فیلمهایش مورد تحسین منتقدان قرار گرفتهاند. آژانس شیشهای یکی از مهمترین فیلمهای سینمای ایران به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا است که به موضوع پیامدهای جنگ ایران و عراق در جامعه پس از جنگ میپردازد.
او در طی سالها جوایز بسیاری را به دست آورده و تاثیر زیادی در سینمای کشور گذاشته است. سوسن تسلیمی یکی از بازیگران برجسته سینمای ایران است که اغلب در آثار بهرام بیضایی حضور پررنگی داشت. او به دلیل بازیهای تاثیرگذار و عاطفیاش در فیلمهای ایرانی، به یکی از چهرههای ماندگار سینما تبدیل شده است. سعید روستایی یکی از کارگردانان نسل جدید سینمای ایران است که با فیلمهای اجتماعی واقعگرایانه و داستانهای پرتنش، توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرده است. او با فیلم «ابد و یک روز» به شهرت رسید و مسیر موفقیتش را با آثار دیگری ادامه داد. تهمینه میلانی کارگردان، فیلمنامهنویس و تهیهکننده ایرانی است که به دلیل پرداختن به مسائل زنان و موضوعات اجتماعی در سینمای ایران شناخته میشود.
امیر جعفری
همسر این شخص در شمال کشور به سر میبرد و در راه بازگشت به منزل است و هر آن ممکن است برسد. از همین رو این دو دوست تصمیم میگیرند هرچه زودتر خرابکاری صورت گرفتۀ روی مبل را درست کنند و وقتی خودشان مانند پت و مت[۱]، بیشتر خرابکاری میکنند دست به دامان همسایگان عجیب و غریبشان میشوند. همسایههایی شامل یک زن مطلقه و جذاب، یک مرد پولدار که پارتی راه انداخته و چند تن دیگر.
داستان این کمدی از آنجا شروع می شود که محسن پس از خرید به خانه برمیگردد و متوجه می شود مبلی که امید بر روی آن نشسته سوراخ شده، محسن مقصر این اتفاق را امید می داند. مهشید، همسر محسن که به این مبل علاقه خاصی دارد، در حال برگشتن از سفر است و... مجید صالحی برای قصهپردازیِ اولین فیلم خود، به سراغ ابوالفضل کاهانی میرود؛ فردی که پیشتر به عنوان فیلمبردار و یک مستندساز شناخته میشد، اما در فیلم زیر نظر، او یک نویسنده است و قصهی کمدی این فیلم، دستپروردهی ذهنِ کاهانی تلقی میشود. کل پیرنگ فیلم حول این ماجرا میچرخد که محسن و امید به شدت تلاش میکنند تا قبل از برگشتن مهشید (زن محسن)، معضل سوراخ شدن مبل را حل کنند. مخاطب در انتهای فیلم میداند که هدف کارگردان از ساخت این فیلم چه بود. از بختِ بد ماجرا، مجید صالحی نیز مثل دیگر کارگردانهای حال حاضرِ سینمای بیمارِ ایران صرفا تلاشی کرده تا برای لحظاتی هم که شده، به زور مخاطبش را بخنداند.
مرد میانسالی به نام محسن ( رضا عطاران ) در نبود همسرش، امید ( امیر جعفری ) را به خانه دعوت کرده است. در حالی که همسر او قصد بازگشت به منزل را دارد، محسن متوجه می شود که مبل سوراخ و همین مسئله باعث بروز اتفاقاتی می شود. رضا عطاران امیر جعفری مهران احمدی سروش جمشیدی و آزاده صمدی بازیگران زیر نظرهستند. صدای غنی و مخملی سینتیا اریوو زیر بار طرد شدن و تمسخرهای الفابا میشکند. الفابا که بیشتر توسط پدرش طرد شده و توسط دیگران موردتمسخر قرار میگیرد، از دوران کودکی به بعد با تفاوتهایش مبارزه میکند، یک مشکل وجودی که او را منزوی و عملا در یک حباب سبز استعاری محصور میکند. این یکی از مواردی است که سینتیا اریوو در همان اوایل با نوع بازی و فیزیک بدنی و انزوای قابللمس خود نشان میدهد.
فیلمهای او اغلب به چالشهای زنان در جامعه سنتی ایران میپردازند و گاهی با حواشی و ممنوعیتهایی همراه بودهاند. فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی، یک درام ایرانی است که در سال 2011 (1389) منتشر شد. داستان فیلم حول یک زوج میچرخد که در پی تصمیمات شخصی و اجتماعی خود، با بحرانهایی در خانواده و جامعه روبهرو میشوند.
این تصویر بهطور اساسی، تضاد قابلتوجهی با صدای آواز خواندن بسیار رسا و جذاب او ایجاد میکند، که پنجرهای را به روی وجود درونی او باز میکند. صدا و آوازهای سینتیا اریوو هم در فیلم شرور به یک برگ برنده تبدیل شدهاست. درحقیقت این از جمله مواقعی است که مخاطب میتواند راحتتر با شخصیت غریب الفابا ارتباط برقرار کند. اینجاست که با وجود منزوی بودن الفابا و این موضوع که او نمیتواند با دیگران ارتباط برقرار کند، از طریق موسیقی و آواز خواندن بهراحتی احساسات خود را نشان میدهد. عزتالله انتظامی معروف به آقای بازیگر یکی از بزرگان سینمای ایران است که با بازی در آثار برجسته و شخصیتپردازیهای عمیق، تأثیر زیادی در تاریخ سینما و تئاتر کشور داشته است. آثار برجسته انتظامی باعث شده است تا این هنرمند محبوب و مشهور به عنوان دست کم یکی از پنج بازیگر برتر تاریخ سینمای ایران شناخته شود.
نقد و بررسی فیلم دسته دختران
قصههای فرعی در فیلم سینمایی زیر نظر به حدی ناپخته هستند که وصلههایی ناجور محسوب شده و تنها زمان اثر را افزایش دادهاند. در لحظاتی از داستان دو شخصیت اصلی بر سر قطر و یا طول و عرض آن دعوا کرده و درباره جزئیات آن بحث میکنند و در سکانسی دیگر، شخصیت همسایه با تماشای سوراخ یاد نامزد سابق خود میافتد! در واقع هر آنچه که در پیکرهی فیلمنامه فیلم زیر نظر وجود دارد، بهنحوی به «سوراخ» ارتباط پیدا میکند و به حدی در رقم زدن ابتذال افراط به خرج داده که بهراحتی میتواند مخاطب را بُهت زده کند. تمام شخصیتهایی که در فیلم زیر نظر حضور دارند، یک بیمار جنسی محسوب میشوند و حتی یک انسان عادی در طول فیلم یافت نمیشود. فارغ از جنس شوخی های فیلم، باید این نکته را هم اضافه کرد که فیلمنامه زیر نظر پرت و از رده خارج است.
البته گرانده علاوهبر صدا و آواز شندینیاش، بسیار روان و دلچسب بازی میکند. با اینحال، آریانا گرانده بهعنوان خواننده دامنه آوازی بسیار گستردهای دارد و از آخرین نت آن در اینجا استفاده میکند. هر بار پرت کردن دنباله موهای صاف او، بیننده را به خنده میاندازد و او از این حرکات زیاد دارد. در ادامه فیلم به گذشته برمیگردیم و زمانی که، الفابا با رنگ سبز و چهرهای متمایز به دنیا میآید. پدر و مادر او از دیدن این نوزاد عجیب شوکه میشوند و همین ظاهر متفاوت که کلیدواژه اصلی داستان و فیلم است، او را به کودکی منزوی و آسیبدیده تبدیل میکند.
نکتهای که میتوان به آن درباره هنرنمایی رضا عطاران و امیر جعفری اشاره کرد بازی تکراری آنها است. از میزانسنهای بیمعنی و فکرنشدهی فیلم بگذریم، این اثر از جنبهی معنایی یک اثر بسیار نپخته و سطحی است. ساختمانی که محسن در آن سکونت دارد، یک ساختمان عادی نیست و همه جور فسق و فجوری در آن انجام میشود و ظاهرا محسن از جنبهی اخلاقی، انسانترین فرد این مجتمع حساب میشود. فیلم با تعریف داستانش، به شما میفهماند که محسن نیز یکی مثل دیگر اعضای این آپارتمان است و این شخصیت در طول داستان تنها تلاش میکند چهرهی واقعی خودش را پشت یک نقاب، تا حد امکان مخفی نگه دارد. مجید صالحی بازیگر، کارگردان، نویسنده، تهیهکننده و ترانهسرای ایرانی است.
با وجود طولانی بودن این فیلم و وفاداری بیرحمانه به بازیگران، گاهی مخاطب خسته میشود. شرور با وجود همه جاهطلبیها و تکنیکهای سینماییاش، احساس نمیکند که میتواند، نسبت به منبعش آزادانه برداشت شود. بخش زیادی از فیلم شامل جمعیت زیادی است، که صحبت میکنند و آواز میخوانند.
علی صالحی
این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال ۲۰۱۲ شد و مورد تحسین جهانی و داخلی قرار گرفت. بازیگران مطرحی چون لیلا حاتمی، پیمان معادی و شهاب حسینی در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند. فیلم بچههای آسمان به کارگردانی مجید مجیدی، داستان دو کودک به نامهای علی و زهرا را روایت میکند که در پی گم شدن کفشهای زهرا، راهحلی نوآورانه برای حل مشکل پیدا میکنند. این فیلم با نمایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی در خانوادهای فقیر، نگاهی انسانی به تلاشهای روزمره افراد در مواجهه با سختیها دارد.
فارغ از جنس شوخی های فیلم، باید این نکته را هم اضافه کرد که فیلمنامه « زیر نظر » پرت و از رده خارج است. در فیلم شخصیتی ساخته نمی شود و کوچکترین منطق روایی در اتفاقات فیلم مشاهده نمی شود. شما می توانید مجموعه ای از انسانها را در فیلم بیابید که ضریب هوشی شان در کمترین میزان ممکن قرار دارد با این توضیح که وقتی صحبت از ” سوراخ ” می شود آنها باهوش ترین و پیگیرترین افراد هستند! زمانی که فیلم در یک سوم پایانی ظرفیت شوخی های ” سوراخی اش ” ته می کشد، یک موضوع کاملاً پرت دیگر را به فیلم اضافه می کند که کوچکترین ارتباطی با روند قصه ندارد و مسئله فاجعه بار اینکه این داستان در نهایت به حال خود رها می شود بی آنکه به سرانجام رسیده باشد! فیلم زیرنظر محصول ایران در سال 1397 است که توسط مجید صالحی کارگردانی شده.
این فیلم به دلیل پرداخت عمیق به مسائل اجتماعی و سیاسی در وقت خود، به یکی از آثار ماندگار سینمای ایران تبدیل شده است. تقابل میان شخصیتها و فضای پرتنش داستان، "آژانس شیشهای" را به یکی از درخشانترین فیلمهای مربوط دفاع مقدس تبدیل کرده است. فیلم سینمایی زیر نظر به کارگردانی مجید صالحی و تهیه کنندگی محمد شایسته از صبح امروز توسط موسسه هنر اول در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. پرویز پرستویی یکی از برجستهترین و شناختهشدهترین بازیگران سینمای ایران است که با تواناییهای بینظیر خود در ایفای نقشهای متفاوت، به یکی از نمادهای بازیگری در ایران تبدیل شده است.
زمانیکه فیلم در یک سوم پایانی ظرفیت شوخیهای «سوراخ» ته میکشد، یک موضوع کاملاً پرت دیگر را به فیلم اضافه میکند که کوچکترین ارتباطی با روند قصه ندارد و مسئلهی فاجعهبار اینکه این داستان در نهایت به حال خود رها میشود بی آنکه به سرانجام رسیده باشد! فیلم زیر نظر به کارگردانی مجید صالحی و تهیه کنندگی محمد شایسته در سال 97، با حضور بازیگران مشهوری چون رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی و … ساخته شده است. آریانا گرانده با مژههای بلند و لباسهای عروسکی خود، سبکسری و انرژی گلیندا را زنده میکند.
داستان فیلم زیرنظر
غیر از بازیگران عوامل دیگری هم به بار دراماتیک فیلم کمک کرده و احساسات مخاطب را برمیانگیزانند. بسیاری از قطعههای موسیقی هم در طول فیلمبرداری به صورت زنده اجرا شدهاند و این به بازیگران اجازه دادهاست، تا اجرای طبیعی، احساسی و خارقالعادهای داشتهباشند. درحقیقت برای یک فیلم موزیکال که بر اساس داستان جادوگر شهر از ساخته شدهاست، این فیلم احساسات زیادی را به جریان میاندازد. فیلم شرور بهشدت موردانتظار مخاطبان سینما و علاقمندان به این نوع اثر سینمایی بود؛ بهخصوص افرادی که داستان کلاسیک شهر از را دوست دارند. مخاطبان انتظار زیادی برای اکران و تماشای این فیلم کشیدند؛ اما در بیشتر موارد، انتظارات آنها برآورده نشد. زمان نمایش فیلم شرور دو ساعت و چهل دقیقه است و این اثر را خستهکننده میکند.
مجید نوربخش
او با آثار ماندگاری چون «قیصر» و «گوزنها» نقش مهمی در تحول سینمای قبل و بعد از انقلاب داشته است. داستان این فیلم درباره یک زوج جوان است که به دلیل نشست زمین مجبور میشوند به خانهای جدید منتقل شوند. این خانه پیش از آن توسط زنی بدکاره به نام آهو اشغال شده بود و این تغییر مکان باعث بروز مشکلات و بحرانی غیرقابل کنترل در زندگی آنها میشود. فیلم به دلیل بازیهای برجسته شهاب حسینی و ترانه علیدوستی و کارگردانی فرهادی، موفق به کسب جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در اسکار ۲۰۱۷ شد. فیلم متری شیش و نیم در ژانر پلیسی-اجتماعی و ساخته شده توسط سعید روستایی است که داستان مبارزه پلیس با یک فروشنده مواد مخدر بزرگ در تهران را روایت میکند. فیلم نخستینبار در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۷ به نمایش درآمد و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.
خانه دوست کجاست؟
هدیه تهرانی یکی از بازیگران مشهور و محبوب سینمای ایران است که با حضور در فیلمهای متعدد، به عنوان یکی از بهترین بازیگران نسل خود شناخته میشود. او با توانمندی در ایفای نقشهای متنوع و چهرهای ماندگار در سینما، جایگاهی ویژه در دل مخاطبان دارد. فیلم گوزنها یکی از آثار مهم سینمای ایران است که در سال 1353 ساخته شد.
روایتی زنده و پویا
البته این فیلم نسبت به بسیاری از فیلمهای موزیکال دیگر، موسیقی را به شکلی ملایم بهکار بردهاست. درواقع در این فیلم شما کمتر شاهد قطعات موسیقی طولانی و خستهکننده خواهیدبود. اما در عوض تکیهکلامهای کوتاهی که به صورت آوازی توسط بازیگران اجرا میشود در فیلم، فراوان است و این بههیچوجه زننده نیست. همانطور که میدانید آریانا گرانده خواننده معروفی است، که تعداد قابلتوجهی از بزرگان موسیقی او را موردتحسین قرار دادهاند. در این فیلم این خواننده جوان و زیبا تمام توان خود را برای خواندن آهنگهایی که بنا به گزارشها آوازشان به صورت زنده در صحنه فیلمبرداری ضبط شدهاست، به کار میبندد.
تمام شخصیتهایی که در زیر نظر حضور دارند، یک بیمار جنسی محسوب میشوند و حتی یک انسان عادی در طول فیلم یافت نمیشود. رضا عطاران برای بازی در نقش انتخاب مناسبی بوده و به خوبی توانسته وجه کمدی شخصیت را به تصویر بکشد. امیر جعفری هم که بیشتر دیالوگهای کمدی متعلق به او بوده، به خوبی توانسته از پس اجرای آنها برآید و میتوان به سروش جمشیدی هم برای حضور در فیلم نمره قبولی داد.
ابوالفضل کاهانی برادر کوچکتر عبدالرضا کاهانی کارگردان نامآشنای سینمای ایران است که با فیلمهای «اسب حیوان نجیبی است» و «بی خود و بیجهت» به عنوان یک کارگردان سبک ابزورد شناخته میشود. اما این بار برادر کوچکتر با همکاری مجید صالحی، رامبد جوان و محمد شایسته قصد تصاحب گیشه را دارند. این عنوان که در دسته فیلمهای کمدی قرار میگیرد در تاریخ 4 دی 98 در سینماهای کشور اکران شد که البته با شیوع ویروس کرونا، این اکران چندان دوامی نداشت. بعد از آن فیلم سینمایی کمدی زیر نظر به صورت آنلاین و در پلتفرمهایی مانند فیلیمو به اکران در آمد. تمثیل شرور هم بهاندازه کافی صریح و هم مبهم است، که بتوانیم آن را با هر محیط سیاسی یا اجتماعی که بخواهیم، تطبیق دهیم. کاملا مشخص است که شاهکارهای جورج اورول تاثیر آشکاری بر کتاب مگوایر داشتهاند.
فیلمنامهنویس تلاش میکند عمق حماقت این آدمها را نشان بدهد و البته در ادامه آن، این را هم نشان بدهد که زندگی به چه اندازه میتواند مضحک باشد. برشی چندساعته از زندگی آدمهایی که بیخود و بیجهت دور خودشان میچرخند و انگار همینطور در گرداب فرو میروند. آنها میخواهند زندگی را سروسامان بدهند اما انگار زندگی با آنها سر لج دارد.
گفتنی است، فیلم سینمایی «زیر نظر» در نزدیک به یک هفته اکران خود در سینماهای کشور توانست به رقمی معادل ۸,۴۱۹,۵۹۳,۰۰۰ تومان دست پیدا کند. بهرام بیضایی یکی از مهمترین چهرههای سینما و تئاتر ایران است که با سبک منحصربهفرد خود، مفاهیم اسطورهای، تاریخی و اجتماعی را در آثارش به تصویر کشیده است. او علاوه بر کارگردانی، نمایشنامهنویس و پژوهشگری برجسته است که تأثیر زیادی بر هنر معاصر ایران گذاشته است. فیلم درباره الی اثر اصغر فرهادی، در سال ۱۳۸۷ ساخته شد و پس از اکران مورد ستایش بسیاری از منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. این فیلم با روایت داستان تعطیلات چند خانواده که به شمال کشور سفر کردهاند، در پی ناپدید شدن یکی از اعضای گروه به نام الی، ماجرای پیچیدهای را پیش میکشد.
او و گلیندا به طور جداگانه با یک شاهزاده نهچندان جذاب آشنا میشوند و بهتدریج الفابا عشق را هم تجربه میکند. او میتواند به بروز احساسات خود نزدیک شده و از بعد آسیبدیده و ترسیدهاش فاصله بگیرد. دانشگاه شیز همچنین جایی است، که انسانیت الفابا در نهایت توسط همسالانش تشخیص داده میشود. فیلم طعم گیلاس به کارگردانی عباس کیارستمی در سال ۱۳۷۶ ساخته شد و داستان آن در مورد مردی است که قصد خودکشی دارد و به دنبال کسی میگردد که پس از مرگش، خاک بر روی او بریزد. این فیلم با سبک مینیمالیستی و مفاهیم عمیق انسانی، توانست نخل طلا جشنواره فیلم کن ۱۹۹۷ را به دست آورد. فیلم به شکل ساده و بدون هیجانهای معمول سینمایی، به مسائلی چون مرگ، خودکشی و ارتباط انسانها با یکدیگر پرداخته است.
فرانک باوم و هم فیلم کلاسیکی به همین نام محصول سال 1939، منابع الهام اصلی این اثر هستند. فرانک باوم از نوشتن این کتاب، حمله به سیاستهای اقتصادی آمریکا در اوایل قرن بودهاست. بهعبارت دیگر، تنش بین شرور و سرزمین خیالی از همیشه وجود داشتهاست. جهان بیشازحد سوریال و عجیب است، و نمیتوان آن را واقعی در نظر گرفت و حتما باید معنایی داشتهباشد. شاید به همین دلیل است که کارگردان سعی نکردهاست به فیلم خود هیچ رنگی از واقعیت یا وزن واقعی بدهد. حتی وقتی دوربین او در آسمان میچرخد، از رودخانهها عبور میکند یا در دهکدهها حرکت میکند، همهچیز مانند صدای پسزمینه، دلپذیر و غیرواقعی به نظر میرسد.
سایر کارگردانان برتر تاریخ سینمای ایران
داستان درباره پسربچهای است که دفتر دوستش را به اشتباه برداشته و تلاش میکند آن را به او برگرداند. این فیلم در جشنوارههای مختلف مورد تحسین قرار گرفته و جوایزی همچون پلنگ برنزی جشنواره لوکارنو را دریافت کرده است. محسن مردی متاهل اما رفیق باز است که در نبود همسرش به دوست خود امید زنگ میزند و او را به خانهشان دعوت میکند. این دو رفیق که قصد خوشگذرانی داشتند ناگهان باخبر میشوند که همسر محسن قصد بازگشت به خانه را دارد و محسن متوجه میشود که مبل مورد علاقه همسرش توسط امید سوراخ شده و همین سرآغاز داستانی پرماجرا برای آنها است. اگرچه الفابا از خواهرش، مراقبت میکند، از نظر عاطفی در دانشگاه شیز بیدار و آگاه میشود، جایی که استعدادهای جادویی او توسط یک مربی دیده میشود.
در مجموع بیش از 27 نفر در تولید فیلم زیر نظر نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند. این فیلم دی دی ماه سال گذشته در سینماها اکران شد و پس از بحران کرونا به عنوان سومین فیلم اکران آنلاین پس از فیلم خروج و طلا در فیلیمو به نمایش در آمد. الیسون یک فیلمساز است که از خانهی ساحلی دورافتادهی زوجی ملاقات میکند. داستان جوانی روستایی را روایت می کند که به دلیل کمبود آب و بحران به دنبال نان به ...
{فیلم زیر نظر و کارنامه فعالیت کارگردان و بازیگران
|}شهاب حسینی یکی از بازیگران محبوب و توانمند سینمای ایران است که با حضور در آثار مختلف، توانسته خود را به عنوان یکی از برجستهترین بازیگران سینما معرفی کند. او با بازیهای درخشانش در فیلمهای معتبر، جوایز قابل توجه زیادی کسب کرده است. اصغر فرهادی یکی از برجستهترین کارگردانان سینمای ایران است که به دلیل داستانپردازیهای پیچیده و شخصیتسازیهای عمیق شناخته میشود. او با آثارش در زمینه درامهای انسانی و اجتماعی توجه بسیاری را در سطح جهانی جلب کرده و موفق به کسب جوایز معتبر بینالمللی شده است. مسعود کیمیایی از تأثیرگذارترین کارگردانان سینمای ایران است که با فیلمهایش ژانر گانگستری و اجتماعی را در سینمای کشور پایهگذاری کرد.
همانطور که گفتیم این هنرمند بازی بسیار روانی دارد، که هیچچیز غیرواقعی در آن دیده نمیشود. او همچنین با دامنه وسیع صدایش بارها و بارها در طول فیلم شوخی میکند و نتهای بلند را به جملات ساده تبدیل میکند. الفابا کسی است که از طرد شدن و اندوه به عشق، سختگیری و در نهایت خشم میرسد. به همین دلیل است که با اینکه الفابا شخصیت منفور فیلم محسوب میشود که قرار نیست کسی برایش سوگواری کند، مخاطب بهخوبی او را در قلب خود راه میدهد. حتی کار به جایی میرسد که با تمام شدن فیلم، هیچکس دوست ندارد الفابا به جادوگر بدجنس غرب تبدیل شود. فیلم سینمایی زیر نظر اثر تکه تکهای است که هر بخش از آن از آثار پرفروش چند سال اخیر سینمای ایران الهام گرفته شده است.
{زمان و ساعت بازی سپاهان و فولاد خوزستان ۱۴۰۱
|}در واقع یک سوراخ کوچک روی مبل، نشان میدهد که اینها چند مرده حلاجند و چه در چنته دارند. به قول گیتی، همسایه محسن، این سوراخ میشود تقدیر آنها… البته که بیشتر خطوط بالا، تعابیری تحمیلی است که بهزور به فیلم چسباندهام و خودم هم کاملاً از آن آگاهم اما از حق نباید گذشت که فیلم سعی خودش را میکند به این چیزها نزدیک شود. محسن (رضا عطاران) پس از خرید به خانه باز میگردد و متوجه میشود مبلی که امید (امیر جعفری) روی آن نشسته است سوراخ شده و امید را مقصر میداند. رضا عطاران در این فیلم نقش محسن را بازی میکند که مردی میانسال است و نبود همسرش را فرصتی میبیند تا بتواند با دوست خود به خوشگذرانی بپردازد. رضا عطاران در زمینههای بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه نویسی و خوانندگی فعالیت میکند. از آثار او میتوان به خانه به دوش، متهم گریخت، ساعت خوش، نهنگ عنبر 1و 2، ورود آقایان ممنوع و… اشاره کرد.
شخصیت گرانده اولین کسی است که جادوگر سبز رنگ را همانطور که هست میبیند؛ یک زن جوان به شدت آسیبدیده که آرزوی تعلق داشتن دارد. همچنین فرصت بیشتری هم برای ایجاد ارتباط و درک نوع رابطه و دوستی بین گلیندا و الفابا در این فیلم وجود دارد. در فیلم شرور همچنین شخصیتها نوعی واکنش عاطفی از خود نشان میدهند، که کاملا توسط مخاطب احساس میشود. این شخصیتها با کمک بازی خوب بازیگران، با مخاطب ارتباط برقرار کرده و کاملا ملموس است؛ هرچند که در یک دنیای جادویی جریان دارد.
اما باز هم این اتفاق نمیافتد و مانند همیشه، خردهریزهای اضافه و گاه بیمزهای که تصور میشده کمدی و طنازانه است و احتمالاً بیننده را خواهد خنداند، کار را خراب میکند. سروش جمشیدی در این فیلم نقش نظر را بازی میکند که یکی از همسایگان محسن است و به نحوی وارد ماجرا های محسن و امید میشود. سروش جمشیدی بازیگر سینما و تلویزیون است و از آثار اون میتوان به در حاشیه، 50 کیلو آلبالو و زیر نظر اشاره کرد که با بازی در برنامه دورهمی به شهرت رسید. الفابا و گلیندا با یکدیگر صمیمی میشوند و یک ارتباط واقعی بین آنها شکل میگیرد. با پیشروی داستان، روایت فرعی مربوط به حیوانات سخنگو پدیدار میشود. حیواناتی که به تدریج توانایی صحبت کردن به زبان آدمیزاد را از دست میدهند.
اگر صدای زیر نظر بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم زیر نظر یعنی فرشید احمدی آشنا میکنیم. داریوش پیرو طراحی صحنه فیلم زیر نظر را انجام نموده و زهره رحمانی طراحی لباس فیلم زیر نظر را انجام داده است. عظیم فراین چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم زیر نظر را برعهده داشت. جلوههای ویژه میدانی فیلم زیر نظر نیز توسط فرزاد میکائیلی انجام شده است.
درحقیقت روایت ساده فیلم شرور، پتانسیل زیادی برای به چالش کشیدن دغدغههای انسان معاصر دارد. اما آیا این چشمانداز جهانی چند نژادی و چند قومیتی بر فراز رنگینکمان دستنخورده باقی خواهدماند. خیلی چیزها در خطر است و آینده روشن به نظر نمیرسد، اما امیدوارم الفابا و گلیندا استقامت کنند.
فیلم سینمایی زیرنظر به تازگی به شبکه نمایش خانگی آمده و مخاطبان میتوانند از طریق خرید نسخه فیزیکی به تماشای آن بنشینند. شما میتوانید در پایین همین صفحه نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. مجید مجیدی از کارگردانان برجسته سینمای ایران است که با فیلمهای انسانی و احساسیاش، مورد توجه بینالمللی قرار گرفته است. او با آثارش مانند «بچههای آسمان» توانست سینمای ایران را در جوایز معتبر جهانی مطرح کند. فیلم خانه دوست کجاست؟ به کارگردانی عباس کیارستمی محصول سال ۱۳۶۵ است و بخشی از سهگانه کوکر کیارستمی محسوب میشود.
او با استفاده از روایتهای غیرمعمول و فلسفی، سینمای ایران را به سطح بینالمللی برد و در عرصه جهانی مورد تحسین قرار گرفت. از محتوا و داستان فیلم زیر نظر چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه زیر نظر توسط ابوالفضل کاهانی نوشته شده است. به کمک سایت فردیس فیلم میتوانید به آرشیو کاملی از فیلم و سریال های روز دنیا دست یابید و با تماشای فیلم و سریال های سانسور شده در کنار خانواده لحظات خوشی را سپری کنید. اما اریوو و گرانده از همان ابتدا به خوبی با هم کار میکنند و شیمی آنها هر لحظه متقاعدکنندهتر میشود، زیرا کمدی جای خود را به مضامین سنگینتری میدهد و داستانی درباره دو زن متفاوت به داستانی از عشق، احترام متقابل و دوستی زنانه عمیق میشود. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم زیر نظر چیست؟ تدوین زیر نظر را سیامک مهماندوست انجام داده است.
این فیلم به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و با بهرهگیری از بازیگران برجستهای ساخته شده است. این فیلم یک فیلم اجتماعی است که حال و روز دهه 50 در ایران را نیز به خوبی نمایش میدهد. فیلم زیر نظر فیلمی ایرانی است که توسط مجید صالحی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده و در دی سال ۱۳۹۸ در سینماهای ایران به اکران عمومی درآمد.
فارغ از جنس شوخیهای فیلم، باید این نکته را هم اضافه کرد که فیلمنامه فیلم زیر نظر پرت و از رده خارج است. در فیلم شخصیتی ساخته نمیشود و کوچکترین منطق روایی در اتفاقات فیلم مشاهده نمیشود. شما میتوانید مجموعهای از انسانها را در فیلم بیابید که ضریب هوشیشان در کمترین میزان ممکن قرار دارد با این توضیح که وقتی صحبت از «سوراخ» میشود آنها باهوشترین و پیگیرترین افراد هستند!
فیلم سینمایی به عقب نگاه نکن
فیلم سینمایی بهرام افشاری
فیلم سینمایی بهترین ها
فیلم سینمایی به وقت شام
فیلم سینمایی به سوی جنگل
فیلم سینمایی به زبان آلمانی
فیلم سینمایی بهمن
فیلم سینمایی به همین سادگی
فیلم سینمایی روش جنگ
بهترین روش دانلود فیلم سینمایی