رفع خطاهای سئو در کمترین زمان

اشتباهات رایج سئو و راه حل های تضمینی برای رفع آنها وبلاگ تخصصی آرادیما

بنابراین سئوکاران باید به طور مداوم از بالا آمدن محتوای لینک‌ها اطمینان داشته باشند. برای اینکه حل خطاهای مربوط به دامنه و سرور در کمترین زمان انجام شود باید میزبانی سایت و دامنه از یک شرکت دریافت گردد. اگر به علت کاهش سرعت سایت یا سایر دلایل دیگر تصویر بارگذاری نشود، متن alt می‌تواند محتوای تصویر را به ربات موتورهای جستجو معرفی کند. متن alt هر تصویر باید با موضوع آن مرتبط باشد و می‌توان آن را به عنوان انکر تکست Anchor text در نظر گرفت. علاوه بر قرار دادن تگ یا برچسب‌گذاری، کاهش حجم تصاویر نیز در بهینه سازی سایت مورد توجه قرار می‌گیرد.

اگر خطاهای موجود در وب‌سایت رفع نشوند و بهینه‌سازی انجام نگیرد، رتبه سایت در موتورهای جستجو به شدت کاهش خواهد یافت. رفع خطاهای رایج کراول سایت می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد و دیده‌شدن وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد. با شناسایی و اصلاح خطاهایی مانند مشکلات DNS، خطاهای سرور، و مشکلات مربوط به فایل robots.txt، می‌توانید دسترسی ربات‌های گوگل به صفحات سایت خود را تسهیل کنید. همچنین، مدیریت خطاهای مربوط به URL مانند خطای 404 و دسترسی‌های مسدود شده، به بهبود تجربه کاربری و افزایش ترافیک سایت کمک خواهد کرد. در نهایت، با توجه به این نکات، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در مسیر موفقیت قرار دارد. یکی از مواردی که در بررسی و رفع مشکلات سئو سایت، اهمیت دارد، چک کردن سرعت بارگذاری صفحات است.

پس تا دیر نشده واسه از دست ندادن مشتریانتون و حفظ رشد کسب و کارتون، باید این مشکلات رو سریعا شناسایی و برطرف کنید. میتونید از ابزارهای سئو سایت برای بررسی سرعت سایتتون استفاده کنید. ابزار سرعت Google PageSpeed Insights و ابزار واکاوی میزفا تولز به خوبی عملکرد سایت شما رو در نسخه دسکتاپ و موبایل بررسی و گزارش دهی می‌کنند. در ابزار واکاوی میزفا تولز بعد از گزارش مشکلات سایت، میتونید از توضیحات عملی در مورد نحوه اصلاح مشکل اونها استفاده کنید و خودتون مشکلات سرعت سایتتون رو برطرف کنید. متخصصان و فعالان سئو می‌توانند از میان دوره های آموزشی حضوری،دوره جامع آنلاین و پکیج‌های آموزشی ویدئویی آگاهی و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند.

موثرترین روش برای افزایش سئو سایت این است که محتواهایی را که بیش از یکسال از انتشار آن‌ها می‌گذرد، به روز رسانی شوند. معمولا افراد پست‌هایی که اخیرا منتشر شده را به روز نمی‌کنند زیرا موتورهای جستجو آن‌ها را نمی‌یابند و در رتبه‌بندی سایت تاثیری ندارد. اگر آدرس سایت در ابزار کنسول جستجوی گوگل قرار دارد باید مقالات به روز رسانی شده برای فهرست بندی مجدد ارسال شود. تولید محتوای مستمر نیز یکی از فاکتورهای اصلی در سئو سایت می‌باشد و به طور مستقیم موقعیت آن را تغییر می‌دهد. هم‌خواری کلمات کلیدی زمانی رخ می‌دهد که چندین صفحه از سایت برای یک کلمه کلیدی مشابه بهینه‌سازی می‌شوند. در این حالت، گوگل نمی‌تواند مشخص کند کدام صفحه را برای آن کلمه کلیدی نمایش دهد، که در نتیجه هر دو صفحه ممکن است از نظر رتبه‌بندی آسیب ببینند.

اگر در این قسمت پیام «Host had no problems in the last 90 days» را می‌بینید، یعنی هاست شما هیچ مشکلی برای خزش ایجاد نکرده‌است. اما اگر پیامی مانند «Host had problems in the past» را دیدید، یعنی هاست شما گاهی اوقات نتوانسته به درخواست‌های خزش گوگل پاسخ دهد. ربات‌ها با خواندن این فایل، بررسی می‌کند که آیا این URL مجوز خزیدن دارن یا خیر. شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

در دنیای وب، انواع ارور های وب سایت دلایل مختلفی رخ می‌دهند که ازجمله آن‌ها می‌توان به مشکلات فنی سرور، خطاهای برنامه‌نویسی، مشکلات شبکه و حتی حملات سایبری اشاره کرد. شناخت انواع خطاهای رایج ‌سایت و نحوه رفع آن‌ها برای صاحبان وب‌سایت‌ها و توسعه‌دهندگان بسیار حائز اهمیت است. موتورهای جستجو مانند گوگل، به دنبال ارائه تجربه‌ای کاربری ایده‌آل به کاربران خود هستند. خطای 404 می‌تواند تجربه کاربری را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و کاربران را از وب‌سایت شما دور کند. علاوه بر این، موتورهای جستجو صفحات 404 را به عنوان صفحات بی‌ارزش تلقی می‌کنند و رتبه سئو وب‌سایت شما را در نتایج جستجو کاهش می‌دهند. هدینگ ها به ساختار کلی محتوا کمک زیادی می کنند و درک کلی محتوای یک صفحه را برای کاربرها و موتورهای جستجو راحت می کنند.

هر چند تگ های کنونیکال امروزه زیاد مورد توجه گوگل نیستند، اما بهتر است آنها را در سایت خود استفاده نمایید. صفحات یتیم در اصل صفحاتی هستند که در هیچ کجای سایت به آنها لینک داده نشده است و این می تواند دسترسی به آن بخش ها را توسط کاربرها و موتورهای جستجو با مشکل مواجه کند. در صورت فعال سازی کش، صفحات سایت تنها یکبار ساخته شده و در سایر دفعات همان نسخه بارگذاری می گردد. اما در غیراین صورت هر صفحه در هنگام مراجعه کاربر از نو ساخته می گردد. فعال سازی کش موجب کاهش فشار بر روی سرور شده و در نتیجه سرعت سایت افزایش می یابد. همانند تگ نوایندکس، عدم دسترسی به صفحات با استفاده از فایل robots.txt یک خطای سئو محسوب نمی شود، اما بهتر است در استفاده از این گونه راهکارها، دقت زیادی داشته باشید.

با تاکید گوگل بر ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن به کاربران، عواملی مانند سرعت سایت و در دسترس بودن آن به عوامل کلیدی در رتبه بندی سایت ها در این موتور جستجو تبدیل شده اند. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با ۵ اشتباه رایج در سئو آشنا کنیم که بسیاری از کسب‌وکارها در هنگام بهینه‌سازی وب سایت خود مرتکب می‌شوند. علاوه بر آشنایی با این ۵ اشتباه رایج سئو می‌خواهیم مراحل و نکات طلایی برای رفع این مشکلات و بازگردان وب سایت‌تان به مسیر درست را بررسی کنیم. در این مقاله سعی کردیم در مورد مشکلات آشکار سئو و مشکلات پنهانی سئو مطالب مفیدی ارائه دهیم. امیدواریم با استفاده از این مطالب بتوانید به رتبه بندی وبسایت خود کمک کنید.

این لینک ‌ها نه تنها بر روی رتبه شما تأثیری ندارند بلکه ممکن است موتورهای جستجو وب‌سایت شما را جریمه کنند. لینک بیلدینگ بخش جدایی‌ناپذیر از استراتژی سئوی هر وب سایتی است؛ زیرا به افزایش قابلیت دید آن در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کند. این امر با ارائه لینک‌هایی از سایر وب سایت‌ها (مانند وبلاگ‌ها، دایرکتوری‌ها و سایت‌های رسانه های اجتماعی) که به سایت شما اشاره می‌کنند عملی می‌شود. از این رو شانس اینکه افراد هنگام جستجوی عبارات مرتبط به وب سایت شما مراجعه کنند افزایش می‌یابد. لینک بیلدینگ فعالیتی منظم برای همگام شدن با رقبا و جلب توجه مشتریان بیشتر به سمت کسب‌وکار شما است.

در حین ساخت پروفایل بک لینک که یکی از راه های بهبود سئو سایت می باشد، باید پروفایل بک لینک ایجاد شده را به طور مداوم نظارت کنید و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کنید. با استفاده از نشانه گذاری اسکیما (Schema markup)، می توانید عناصری را که در یک صفحه وب وجود دارند بهتر توضیح دهید. به این ترتیب، می توانید رتبه بندی صفحات خود در نتایج جستجو را بهبود بخشید. داده های ساختاری به موتورهای جستجو کمک می کنند تا نوع اطلاعاتی که شما ارائه می دهید را بیشتر درک کنند. مثلا ممکن است یک وب‌سایت بخواهد موتورهای جستجو بخش help آن سایت را ایندکس نکنند و سایت دیگر بخواهد بخش help را ایندکس کنند. اگر صفحات سایت شما در گوشی‌های موبایل یا دستگاه‌های با صفحه کوچکتر از دسکتاپ کامپیوتر، نامرتب و ناخوانا با تصاویر به‌هم ریخته هستند، سایتتان از نظر واکنش‌گرایی دچار مشکل است.

URL slug آخرین قسمت URL است و به عنوان آدرس یک صفحه خاص عمل می‌کند. استفاده از اسلاگ‌های طولانی، نامشخص یا غیرتوصیفی می‌تواند کاربران و موتورهای جستجو را گیج کرده و درک ارتباط محتوا را برای رتبه‌بندی دشوار سازد. در حالت ایده‌آل، اسلاگ باید با کلمه کلیدی شما یکسان باشد تا موتورهای جستجو به سرعت آن را تشخیص دهند. مورد بعدی که ذیل عنوان، مشکلات پنهانی سئو بررسی می شود، استفاده از لینک های نامرتبط با موضوع محتوای شما است. کاربران زیادی در رابطه با این مشکل اطلاعات زیادی ندارند؛ بنابراین از لینک های بی ارتباط با موضوع اصلی استفاده می کنند. استفاده از لینک‌ های بی ‌ارتباط یا به شکل پنهانی باعث می شود که گوگل تصور کند شما به طور غیر طبیعی سعی در افزایش پیج‌رنک به شیوه نامناسبی داشتید.

یکی از راه‌های خوب برای بهبود سئو، شناسایی این سوالاته و نوشتن محتوایی که به اونا جواب بده. از ابزارهایی مثل AnswerThePublic، Google Suggest یا حتی بخش People Also Ask گوگل استفاده کن تا بفهمی چه سوال‌هایی رو بیشتر می‌پرسن. نقشه کلمات کلیدی بهت کمک می‌کنه ساختار سایتت رو بهتر مدیریت کنی و مطمئن بشی که همه کلمات کلیدی مهمت پوشش داده شدن. برای ساختن نقشه کلمات کلیدی، اول باید کلمات رو دسته‌بندی کنی، بعد اونا رو به صفحات مرتبط وصل کنی. از ابزارهایی مثل Excel یا Google Sheets برای ساختن یه جدول ساده استفاده کن تا همه‌چیز مرتب و منظم باشه.

یکی از بهترین استراتژی ها برای لینک دهی های داخلی، سیلوگری سئو است. روش سیلوگری سئو با لینک داخلی دادن موضوعات مشابه در سایت بهم، تخصص و اعتبار موضوعی را ارتقا می دهد. زمانی که ربات موتور جستجو یک صفحه را کاوش می کند، با اسکن فهرست صفحه می تواند بهتر درک کند که آن صفحه درباره چه موضوعی است. با کمک تگ های عنوان (مانند H1، H2، H3 و غیره) می توان بخش های مختلف یک صفحه را جداسازی یا فهرست بندی کرد. اگر شما به اندازه کافی از داده‌های ساختاریافته در سایت خود استفاده نکنید یا آن را برای گوگل خوانا و شفاف ننویسید، سهم قابل توجهی از نرخ بازدید خود را از دست می‌دهید.

اگر پس از تغییر قالب یا به‌روزرسانی آن، شاهد بروز مشکلاتی در عملکرد سایت بودید، باید به قالب پیش ‌فرض وردپرس برگردید. اگر با تغییر قالب به حالت پیش فرض مشکلات سایت حل شد، از توسعه‌ دهنده قالب خود بخواهید این مشکل را برای شما حل کند. کلمات کلیدی Long-Tail به عباراتی گفته می‌شه که طولانی‌تر و دقیق‌تر هستن. این کلمات رقابت کمتری دارن، ولی به‌دلیل مشخص‌تر بودن، معمولاً نرخ تبدیل بالاتری دارن و کاربران رو بهتر به مشتری تبدیل می‌کنن. ابزارهایی مثل Yoast SEO برای وردپرس می‌تونن بهت کمک کنن که بهینه‌سازی این بخش‌ها رو راحت‌تر انجام بدی. برای پیدا کردن این مشکلات، می‌تونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Google Search Console استفاده کنی.

با رفع ایرادات سئو می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید و ترافیک بیشتری جذب کنید. پس اگر چنانچه وب سایت شما صفحه اصلی یا صفحات خاصی را به دو یا چند زبان ترجمه کرده است، حتماً تگ hreflang را در نظر داشته باشید. یکی دیگر از خطاهای سئو تکنیکال که امروزه بسیار با اهمیت به شمار می رود، همین مورد است. امروزه بخشی از سئو این است که وب سایت شما برای موبایل بطور کامل بهینه شده باشد. بنابراین وقتی صفحه ای را در فایل Robots.txt به جای نوایندکس، بلاک می کنید، تضمینی برای ایندکس نشدن آن وجود ندارد. اگر تا انتهای مطلب را خوانده باشد، حال با رایج ترین خطاها و مشکلات سئو آشنا شده اید.

برای شناسایی و تشخیص خطاهای مربوط به داده‌های ساختاریافته از ابزار سرچ کنسول گوگل یا ابزار تست گوگل Structured Data Testing Tool می‌توانید استفاده کنید. شما با کمک ابزارهایی مثل اچرفس می‌توانید به این مشکلات فنی لینک‌سازی پی ببرید. زمانی هم که این خطا کاملا فنی و مربوط به بخش تکنیکال و داخلی سایت است، از سرچ کنسول گوگل برای بررسی عملکرد و خزش کرالرها استفاده کنید. اگر هم متوجه شدید که sitemap شما تقریبا کامل است و فقط چند خطا دارد یا به‌روزرسانی نشده، می‌توانید به صورت دستی یا به کمک ابزارهای سئو این خطاها را برطرف و یا آن را به‌روزرسانی کنید. نقشه سایت شما مثل یک نقشه راه برای خزنده‌های موتورهای جستجو عمل می‌کند. اگر این نقشه ناقص باشد، ساختار یا طراحی نادرستی داشته باشد و یا دارای خطا باشد، خزنده‌ها را گمراه می‌کند.

به‌روزرسانی و بهبود مداوم سایت، نه‌تنها باعث حفظ رتبه‌بندی فعلی شما می‌شود، بلکه در طول زمان بهبود آن را نیز به همراه دارد. توصیه می‌شود حداقل به‌صورت ماهانه سایت خود را بررسی و در صورت لزوم تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید. خطای 504 نشان می‌دهد که سرور اصلی در بازه زمانی تعیین شده نتوانسته است پاسخ درخواست شما را از سرورهای پشتیبان دریافت کند. یا اینکه ممکن است مشکلی برای سرور پیش آمده باشد و در حال تعمیر است. بله، بودجه خزش بالاتر، صفحات را سریع‌تر ایندکس و رتبه‌بندی می‌کند و استراتژی‌های سئو را زودتر به نتیجه می‌رساند.

تعداد کل صفحات وب‌سایت را بر میانگین تعداد صفحات خزیده‌شده در یک روز تقسیم کنید. اگر به عددی حدود ۳ رسیدید (یعنی کل صفحات تقریباً ۳ برابر این میانگین بود)، وضعیت کرال باجت مطلوب است. اما اگر به عددی نزدیک ۱۰ یا بیشتر رسیدید، باید به فکر بهینه‌سازی بودجه خزش باشید. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. بطور مثال وقتی URL یک محتوا یا صفحه شما خیلی طولانی و دارای اطلاعات نامربوط به صفحه باشد یا کلمه کلیدی در آن، استفاده نشود، می تواند موتورهای جستجو را برای رتبه دادن به آن، با چالش مواجه کند.

برای حل این مشکل باید در ساختار دایرکتوری های سایت خود تغییرات مثبت مطابق با استانداردهای سئو تکنیکال ایجاد کنید. این فایل اگر به مشکل جدی بربخورد، نرخ ترافیک ارگانیک سایت شما را نابود می‌کند. این فایل درواقع به گوگل می‌گوید که کدام صفحات را ایندکس کند و کدام یکی را دنبال نکند. این مشکل هم ممکن است برای صفحات با خطای ۴۰۴ رخ بدهد و هم برای صفحاتی مثل صفحه ورود یا لاگین که به طور ناخواسته ریدایرکت می‌شوند. شما ممکن است از داده‌های ساختاریافته برای اضافه کردن اطلاعاتی مثل تصاویر، ستاره‌های ریتینگ، نظرات و… به انتهای لینک‌های سایت خود در نتایج گوگل استفاده کنید. من با این دو لینک داخلی به کاربر کمک می‌کنم تا خیلی سریع و با رجوع به محتوای این لینک‌ها بتواند به درک درستی از این موضوعات برسد.

معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است. درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. یک نقشه سایت ایجاد کنید و آن را به Google Search Console ارسال کنید.

درنتیجه شما این اطلاعات اضافی را در SERP گوگل نمی‌بینید یا با ارورهایی روبرو می‌شوید. برای حل این مشکلات از ابزارهای تخصصی مثل اچرفس Ahrefs، سمراش SEMrush، و اسکریمینگ فراگ Screaming frog استفاده کنید. URLها یا نشانی‌های اینترنتی، آدرس هر کدام از صفحات سایت شما هستند. این نشانی‌ها مثل آدرس هر خانه باید منحصربفرد باشند تا کاربران اینترنتی را به آدرس درست هدایت کنند. اگر خطای کرالینگ سایت شما از جانب سرور باشد، باید با ارائه دهنده سرور هاست خود تماس برقرار کنید و با آنها راجع به این خطا یا مشکل مشورت کنید.

همچنین، اگر پلاگین‌ های زیادی روی سایت شما فعال است، امکان تداخل بین آنها وجود دارد. سایت شما ممکن است با مشکلاتی مانند خطاهای PHP، خطاهای دیتابیس، مشکلات مربوط به افزونه ‌ها و قالب ‌ها، خطاهای فرم و مشکلات دیگر در عملکرد سایت روبرو شود. وقتی این لینک‌ها رو پیدا کردی، می‌تونی از همون سایت‌ها درخواست لینک کنی یا از استراتژی‌های مشابه استفاده کنی. به این ترتیب، نه تنها لینک‌های ارزشمندی می‌گیری، بلکه می‌فهمی چه نوع محتوایی در صنعتت محبوب‌تره. ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Semrush می‌تونن بهت کمک کنن که بررسی کنی کدوم تصاویر Alt Text ندارن و باید بهشون اضافه بشه.

به یاد داشته باش که برای موفقیت در سئو، باید روی تمام جنبه‌های سئو، از تحقیق کلمات کلیدی و سئوی فنی گرفته تا بهینه‌سازی محتوای داخلی و لینک‌سازی خارجی کار کنی. دنیای سئو به طور مداوم در حال تحول است؛ زیرا گوگل پیوسته به اصلاح الگوریتم‌های خود می‌پردازد. متأسفانه بسیاری از صاحبان کسب‌و کار‌ها چندان به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند تا اینکه اشتباهات رایج سئو به عملکرد وب سایت‌هایشان آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر وارد می‌کنند. از نظر ربات موتورهای جستجو وجود خطا به معنای عدم نگهداری صحیح از سایت و کاهش اعتبار آن است. خطای 404 معمولا بر اثر لینک خراب، تغییر URL، حذف یا اشتباه نوشتن آدرس صفحات رخ می‌دهد.

با افزودن مستمر پست‌های وبلاگ، مقالات، ویدیوها، پادکست‌ها و غیره خوانندگان را به آنچه ارائه می‌دهید علاقه‌مندتر خواهد کرد. محتوای تکراری به معنای مرگ وب سایت شما است و بزرگترین اشتباه در سئو به حساب می‌آید. لطفاً با استفاده از ابزارهایی مانند Copyscape مطمئن شوید که همه صفحات وب سایت شما منحصربه‌فرد هستند و هیچگونه کپی در آنها وجود ندارد. این مقاله با ارائۀ راهکارهای تخصصی برای رفع اشتباهات رایج سئو می‌تواند نرخ بازدید وب سایت شما را به‌ طور چشمگیری افزایش دهد. عبارت انکر تکست می‌تواند از کلمه کلیدی، کلمات عمومی یا فقط URL تشکیل شود. به عنوان مثال عبارت (بازاریابی آنلاین) یک انکرتکست برای محتوایی با موضوع (انواع بازاریابی) است.

سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. بسته به نوع مشکل نیز اطلاعاتی را در ستون‌های مختلف برای هر صفحه آسیب‌دیده می‌بینید. برای مشاهده اطلاعات دقیق‌تر نیز می‌توانید وارد بخش «Crawlability» شده و روی «View details» کلیک کنید. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید.

در این گزارش وضعیت لینک‌های داخلی مرتبط با صفحات ریدایرکت‌شده را می‌بینید. اگر لینک داخلی به صفحه‌ای دارید که ریدایرکت شده، بهتر است لینک را از اساس به همان صفحه مقصد بدهید تا ربات‌های خزنده مسیر کمتری را طی کند. اطلاعات صفحه در فهرست ایندکس گوگل ذخیره می‌شود تا برای جستجوی کاربران در دسترس باشد (اطلاعاتی مانند محتوای اصلی، متادیتا (Meta Data) و ساختار صفحه). ایندکس یک پایگاه‌داده بزرگ است که تمامی صفحات کشف‌شده را برای بازیابی سریع (به‌منظور نمایش به کاربران) ذخیره می‌کند. اگر پر از لینک‌های خراب باشد یا صفحه فرود (صفحه ای که از نتایج موتور جستجو به آن دسترسی پیدا می کنید) مرده باشد ، بازدیدکننده اعتماد خود را نسبت به سایت از دست می دهد.

تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. برای رفع ایرادات سئو، می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند Google Search Console و SEMrush استفاده کنید. نام وبسایت می بایست با نامی که در گواهینامه امنیتی SSL درج می شود یکسان باشند. به عنوان مثال آدرس سایت به شکل site.com بوده اما این آدرس در گواهینامه امنیتی به شکل درج شده است. این مسئله بدین معنیست که هر دو نسخه سایت توسط کاربر قابل دسترس هستند و نسخه HTTP به نسخه HTTPS ریدایرکت نشده است.

به‌این‌ترتیب می‌توان گفت بودجه خزش این وب‌سایت بسیار مطلوب است.بودجه خزش (Crawl Budget)، تعیین می‌کند که گوگل چه‌قدر برای صفحات ما ارزش قائل است و چه‌قدر منابع را به آن اختصاص داده‌است. میزان این منابع، تعداد صفحاتی را مشخص می‌کند که ربات‌های گوگل (Googlebot) در یک بازه زمانی می‌خزد. این خزش یا کاوش، پیش‌نیاز ایندکس شدن (Indexing) صفحات در پایگاه‌داده گوگل و بعد رتبه‌بندی آن‌ها است. پیاده‌سازی چند تکنیک و اجتناب از چند اشتباه، می‌تواند کرال باجت را افزایش داده و سرعت رتبه‌بندی را نیز بالا ببرد. بهبود تجربه کاربری در سال های اخیر به یک موضوع مهم در سئو تکنیکال تبدیل شده است.

بهینه‌ سازی موتورهای جستجو یا بهتر بگوییم سئو، یک فرآیند حیاتی برای بهبود رتبه وب ‌سایت ‌ها در نتایج موتورهای جستجو است. این روند(سئو سایت)، مجموعه ‌ای از مشکلات آشکار و پنهان را ایجاد می ‌کند که در رتبه ‌بندی وب‌ سایت تأثیر قابل توجهی دارند. اگر این مشکلات به درستی شناسایی و رفع نشوند باعث جریمه شدن سایت می شوند. داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می‌کنه تا محتوای سایتت رو بهتر بفهمن و اطلاعات مفیدتری به کاربران توی نتایج جستجو نشون بدن. به‌عنوان مثال، اگه یه صفحه محصول داری، می‌تونی با استفاده از داده‌های ساختاریافته، اطلاعاتی مثل قیمت، امتیاز و موجودی رو به گوگل نشون بدی. یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین اشتباهات رایج در سئو عدم توجه به استانداردهای بهینه‌سازی وب سایت است.

به علاوه آیفریم ها حتی می توانند تاثیر منفی نیز بر روی سئو داشته باشند. آنها ممکن است موجب کاهش سرعت سایت شده و از این نظر بر روی سئو و تجربه کاربری، تاثیر منفی بر روی سایت بگذارند. تگ کانونیکال در این شرایط به کمک آمده و به موتورهای جستجو اعلام می کند که کدام صفحه برای نمایش در نتایج جستجو ارجح می باشد. بنابراین وجود این تگ را در صفحات بررسی کرده و از استفاده صحیح آن مطمئن شوید. محتوای موجود را با به روزرسانی اطلاعات، بهبود خوانایی و اطمینان از تطابق آن با روندها و انتظارات کاربران به روز کنید. علاوه بر این، محتوای جدید و مرتبطی ایجاد کنید که به نیازها و علاقه های مخاطبان شما پاسخ دهد.

در حقیقت ایندکس شدن صفحات سایت یعنی اینکه محتوای وب سایت شما در دیتابیس گوگل برای قرار گرفتن در نتایج SERP قرار گیرد. در غیر این صورت تشخیص اینکه کدام صفحه به ازای یک کلمه کلیدی در نتایج جستجو نمایش داده شود، برای گوگل کار سختی خواهد بود. در مورد متای توضیحات نیز این مقدار بهینه بین 100 الی 320 کاراکتر است. چندی قبل گوگل تعداد کاراکترهای قابل نمایش توضیحات را در نتایج جستجو افزایش داد. بنابراین در حال حاضر احتمال بسیار بلند بودن متاتگ توضیحات کاهش یافته است.

تجربه، عاملی جدیدتر است که در اواخر سال 2022 معرفی شد و مربوط به تجربه و مهارت نویسنده محتوا در موضوع مورد نظر است. به عنوان مثال، نویسنده محتوایی که در خصوص بررسی محصولات، محتوا تهیه می کند نیاز به مقداری تجربه شخصی از همان محصولات دارد. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. آخرین مشکل سئو تکنیکال که می‌خواهم به آن بپردازم، مشکل ساختار سازی سایت و به صورت مشخص؛ ساختار دایرکتوری‌ها است. این مشکل زمانی پیش می‌آید که دایرکتوری‌ها تکراری، دارای اسامی نامناسب و یا بیش از حد عمیق هستند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری